Intră în cont

Ce se verifică în ITP în ceea ce privește pneurile

Anvelopele sunt unul dintre elementele de bază ale unui vehicul pentru a conduce în siguranță, deoarece sunt responsabile de contactul cu drumul și, prin urmare, ceea ce ne leagă de acesta. Din acest motiv, ele sunt examinate și în timpul verificării tehnice, indiferent de stația ITP la care faceți programarea.

Pentru început, este important de știut că anvelopele au pe flancuri coduri care oferă informații despre caracteristicile lor. Aceste coduri sunt folosite pentru a specifica marca, modelul, dimensiunile, indicii de capacitate de încărcare și viteză, omologări, tipul de sezon de utilizare sau data de fabricație, printre altele. Dimensiunile și codul de sarcină și viteză trebuie să fie conforme cu cele indicate pe fișa tehnică a vehiculului.

Codul și caracteristicile anvelopei

Manualul de inspecție specifică faptul că anvelopele trebuie să fie de aceeași marcă, model, dimensiune, cod de sarcină și viteză pe axă. La inspectarea anvelopelor ceea ce se evaluează este dacă anvelopele sunt sau nu în stare suficient de bună pentru a putea fi în conformitate cu reglementările. Dacă anvelopele sunt într-o stare de uzură atât de mare încât pun în pericol siguranța șoferului sau a utilizatorilor drumului, acest lucru va fi considerat un defect foarte grav.

Ce trebuie să luați în considerare atunci când schimbați anvelopele?

Principalul lucru înainte de a schimba anvelopele este să prezentați fișa tehnică, deoarece aceasta conține caracteristicile anvelopelor care pot fi montate pe autovehicul și, deși poate părea incredibil, două mașini aparent identice sau de ani asemănători nu trebuie să fie echipate cu aceleași anvelope. Următorul lucru de care trebuie să ținem cont este ca acestea să fie aceleași pe fiecare axă, astfel că, dacă trebuie să schimbăm doar o roată, trebuie să fim atenți ca acestea să fie de aceeași marcă, model, dimensiune, cod de sarcină și viteză.

Pe lângă anvelopele care apar în fișa tehnică, regulamentul permite folosirea unor anvelope echivalente cu o toleranță de +/-3%, atât timp cât acestea respectă codurile de sarcină și viteză, janta este compatibilă cu anvelopa, aceasta nu iese în afară de caroserie și nu există interferențe între piesele fixe și anvelopă.

Uzura anvelopelor

Uzura anvelopelor este un alt aspect foarte important pe care îl vom trece în revistă. Pentru a ști dacă o anvelopă este uzată, puteți verifica indicatorii de adâncime de pe partea inferioară a benzii de rulare a anvelopei pentru a vedea nivelul de uzură. Indicatorii de uzură a benzii de rulare variază în funcție de producător, unii sunt la 1,6 mm, alții au indicatori dubli cu două înălțimi diferite: optimă și 1,6 mm, și chiar și anvelopele de iarnă au un indicator de 1,6 mm până la momentul în care sunt recomandate pentru utilizarea pe zăpadă.

Pentru a prelungi durata de viață a anvelopelor, este indicat să verificați din când în când presiunea din anvelope pentru a evita deformările periculoase care v-ar putea pune în pericol în timpul condusului.

Ce se verifică în ITP în ceea ce privește pneurile? În principiu, se verifică tot ceea ce am menționat mai sus și faptul că anvelopele sunt omologate.

Alege orașul

Caută după nume