Intră în cont

Airbagurile și ITP. Verificări care trebuie efectuate în prealabil

Un airbag este o pernă gonflabilă care se activează pentru a absorbi impacturile violente în caz de accident. Prin urmare, acesta este un element de siguranță esențial care este verificat la ITP. Acesta este semnalizat cu o lumină de avertizare pe tabloul de bord. Când se aprinde, trebuie să știți că airbagul nu funcționează corect.

Verificarea airbagului în timpul inspecției tehnice auto

Airbag-ul garantează siguranța șoferului și a celorlalți pasageri în cazul unui accident sau al unui impact violent. Pentru ca airbagul să se activeze, acesta trebuie să fie supus unei viteze de impact de cel puțin 15 până la 25 km/h în cazul unui impact lateral sau de 15 până la 30 km/h în cazul unei coliziuni frontale.

Prin urmare, la inspecția tehnică se va ține cont de o serie de factori pentru a verifica dacă airbagul îndeplinește aceste cerințe:

  • dacă airbagul nu poate fi umflat, acesta reprezintă un risc în caz de accident. Acest aspect ar putea duce la un refuz al inspecției tehnice auto;
  • airbagul este prevăzut cu un senzor și cu cablaje electrice. Aceste elemente transmit informații către lumina de avertizare a airbagului, care se aprinde pentru a indica o funcționare defectuoasă. Lumina de avertizare a airbagului este de culoare roșie. Când este aprinsă, veți vedea fie cuvintele “AIR BAG”, fie o reprezentare a unui bărbat așezat pe scaun cu un cerc roșu pe față.

La inspecția tehnică, tehnicienii pot verifica starea airbagului. Dacă airbagul nu se umflă sau dacă lumina de avertizare este aprinsă atunci când porniți autovehiculul, trebuie să știți că acest lucru ar putea fi un motiv de refuz al inspecției tehnice.

Cum se testează airbagul înainte de ITP?

Pentru a vă testa airbagul, puteți utiliza simulatori, care sunt instrumente de testare cu aceeași rezistență ca și airbagurile. Pentru a face acest lucru, conectați simulatorul la airbag și activați sistemele pirotehnice ale vehiculului. Dacă nu apare nicio defecțiune, înseamnă că airbagul este defect.

Dacă apare o defecțiune, problema este probabil la ECU sau la cablajul de cabluri. De data aceasta puteți folosi un alt instrument pentru a verifica aceste părți. De exemplu, folosiți un ohmmetru pentru a verifica cablajul. Nu uitați să deconectați simulatorul și ECU înainte de a efectua noul test.

Cum dezactivezi lumina airbagului aprinsă înainte de a efectua inspecția tehnică?

Există mai multe motive pentru care lumina de avertizare a airbagului poate fi aprinsă. Ar putea fi vorba de o defecțiune generală a sistemului de airbag sau a conectorilor, de o tensiune scăzută a bateriei, de dezactivarea airbagului după ce un scaun auto pentru copii a fost montat în partea din față a vehiculului etc. Puteți efectua singuri verificările pentru a încerca să dezactivați lumina de avertizare a airbagului înainte de a merge la inspecția tehnică. Pentru a face acest lucru, puteți verifica:

  • Conexiunile conectorilor airbagului – puteți verifica cablajele de sub scaunele din față, deconectându-le mai întâi, apoi, conectați-le din nou;
  • Comutatorul airbagului – prin pornirea contactului, puteți activa și dezactiva această funcție. Întrerupătorul se află fie pe partea pasagerului de pe tabloul de bord, fie în torpedoul pentru mănuși.
  • Bateria mașinii: puteți utiliza un multimetru pentru a măsura tensiunea bateriei. Nu uitați să o reîncărcați folosind un încărcător de baterie sau clești crocodil dacă tensiunea acesteia este sub 12 volți.

Trebuie să știți că lumina de avertizare nu se aprinde aproape niciodată din cauza calității airbagului. De cele mai multe ori, aceasta este cauzată de o problemă electrică în sistemul airbagului. În orice caz, dacă lumina de avertizare a airbagului este încă aprinsă în ciuda tuturor acestor încercări, luați în considerare posibilitatea de a merge la un service pentru a diagnostica și rezolvă problema.

Lumina de avertizare airbag aprinsă: motiv de refuz al inspecției tehnice?

Atunci când efectuați o inspecție tehnică a vehiculului, trebuie să știți că vor fi analizate 133 de puncte de control. Acest lucru poate scoate la iveală 610 tipuri de defecțiuni, care sunt clasificate în funcție de gravitatea lor. Este posibil să aveți o defecțiune minoră, majoră sau critică.

Pentru a afla ce tip de defecțiune are airbagul, trebuie să vă uitați la modul în care se manifestă problema. Este vorba despre o defecțiune minoră dacă întrerupătorul airbagului este dezactivat pe partea pasagerului. Pe de altă parte, este o defecțiune majoră dacă lumina de avertizare a airbagului rămâne aprinsă în permanență pentru că nu există un airbag sau dacă cel pe care îl aveți este inoperant sau nepotrivit pentru vehicul.

O defecțiune majoră a airbagului va duce la refuzul inspecției tehnice. Pentru a evita acest lucru, puteți să efectuaţi o inspecție tehnică prealabilă. Acest lucru vă va permite să detectați orice defecțiuni ale vehiculului și să le reparați înainte de inspecția tehnică.

După cum puteți vedea, airbagul este un element de siguranță esențial al vehiculului. Acesta vă protejează în cazul unui impact violent sau al unui accident. Așadar, nu-l neglijați. Mai mult, funcționarea corectă a airbagului este verificată atunci când vehiculul trece inspecția tehnică.

Alege orașul

Caută după nume