Ce ar trebui să faci dacă maşina ta este refuzată la ITP pentru poluare?

Dacă autovehiculul tău este refuzat la inspecția tehnică pentru poluare, trebuie să găseşti cauza problemei, să o soluţionezi și apoi să te programezi la RAR pentru o a doua inspecție tehnică. Însă, pentru a evita acest lucru, îţi poţi pregăti mașina pentru a trece inspecția tehnică antipoluare, în special prin verificarea și curățarea motorului și a sistemului de evacuare.

Potrivit legislației în vigoare, „Inspecţia tehnică periodică cuprinde, ca parte componentă, şi inspecţia tehnică pentru poluare. Inspecţia tehnică pentru poluare poate fi executată şi separat de inspecţia tehnică periodică.”

Ce autovehicule sunt afectate de inspecția tehnică antipoluare?

Inspecția tehnică antipoluare, cunoscută uneori și sub denumirea de inspecție tehnică suplimentară, este obligatorie pentru toate vehiculele utilitare ușoare pe benzină și diesel cu o masă totală maximă autorizată de 3,5 tone sau mai mică.

Camionetele, pick-up-urile, furgonetele și alte vehicule din categoria N1 sunt, prin urmare, toate acoperite de inspecția tehnică antipoluare.

Inspecția tehnică de poluare trebuie efectuată în termen de două luni de la data aniversară a inspecției inițiale, adică la aproximativ 11 sau 12 luni de la fiecare inspecție tehnică. În total, un vehicul comercial este supus unui test de poluare în fiecare an.

Care sunt testele antipoluare la inspecția tehnică auto?

În prezent, inspecția tehnică auto a devenit mai strictă. S-au adăugat noi puncte de verificare, precum și un test antipoluare care trebuie să respecte standarde stricte. Pentru a trece testul de inspecție tehnică, mașina trebuie să treacă acum un test de emisii de particule fine. Testul antipoluare pentru verificarea tehnică surprinde particulele fine eliberate în timpul a 7 accelerații. Apoi compară aceste emisii cu standardul Euro care se aplică mașinii la ieșirea din fabrică.

Acest tip de inspecţie tehnică se efectuează de trei ori. De fiecare dată, se evaluează coeficientul de absorbție, adică grosimea gazelor de eșapament și variația dintre cele trei măsurători efectuate. Dacă acesta este mai mare de 0,5, mașina nu trece testul de inspecție tehnică.

De ce pică testul de poluare în cadrul ITP o maşină?

Testul de poluare la inspecția tehnică auto se bazează pe două criterii:

  • Coeficientul de absorbție a fumului de eșapament;
  • Variația dintre trei măsurători succesive ale acestei valori.

Există două motive pentru care este posibil să nu treci inspecția tehnică: fie valoarea pentru opacitate a fumului de eșapament este prea mare, fie există o variație prea mare între cele trei măsurători. O variație mai mare de 0,5 înseamnă că nu vei trece testul antipoluare. Această variație între măsurători indică faptul că opacitatea gazelor de eșapament nu este constantă. Acest lucru se poate datora unei probleme intermitente, cum ar fi o defecțiune la bujii, la unitatea de control a motorului, la țeava de eșapament sau la sonda lambda.

Pe de altă parte, dacă problema este constantă, primul lucru care trebuie verificat este sistemul antipoluare al mașinii diesel, în special filtrul de particule. Dacă filtrul de particule este blocat, înfundat sau a fost îndepărtat, nu vei trece inspecția tehnică. Dar problema poate proveni și de la un amestec aer/combustibil necorespunzător: verifica injecția, filtrul de aer și sonda lambda.

În fine, funcționarea defectuoasă a diverselor alte piese poate determina, de asemenea, să nu treci inspecția tehnică pentru poluare. Printre acestea se numără convertizorul catalitic, supapa EGR și turbocompresorul.

Cum se poate reduce gradul de poluare al unei maşini înainte de inspecția tehnică auto?

Pentru a evita ca inspecția tehnică auto să fie refuzată pentru poluare este bine să îţi pregăteşti mașina pentru inspecție. Pentru a face acest lucru, îţi recomandăm să efectuezi întotdeauna o diagnoză înainte de inspecția tehnică.

Aceasta presupune examinarea mașinii în vederea pregătirii pentru inspecția tehnică: mecanicul va efectua o diagnosticare auto, dar va verifica și în întreaga maşină pentru a se asigura că totul este în ordine.

Pentru a reduce poluarea mașinii diesel înainte de ITP, poţi să ai în vedere următoarele aspecte:

  • Utilizează un aditiv special, care se toarnă în rezervorul de combustibil, pentru a curăța mașina;
  • Verifica nivelul uleiului de motor și al lichidului de răcire. Dacă nivelurile sunt prea scăzute, s-ar putea să te confruntați cu gaze de eșapament;
  • Curăța injectoarele, acestea fiind responsabile de injectarea corectă a combustibilului în camera de combustie. Injectoarele sunt foarte sensibile la micile impurități care se pot găsi în motorină, iar curățarea lor asigură să nu fie întreruptă combustia, ceea ce poate crește emisiile poluante ale unei mașini. Și în acest caz, foloseşte un aditiv în rezervorul maşinii.
  • Dacă filtrul de particule sau motorul sunt foarte înfundate, decalcifierea este cea mai eficientă modalitate de a curăța depunerile de carbon și de a le readuce la o stare de funcționare bună.
  • Verifica și starea sondei lambda și a bujiilor, care, de asemenea, pot crește poluarea mașinii;

Iată că acum știi ce trebuie să faci dacă mașina ta pică la inspecția tehnică pentru poluare, dar și ce trebuie să faci pentru a evita acest lucru! Cel mai bun mod de a te pregăti pentru inspecția tehnică este să efectuezi o diagnoză înainte de inspecție.

Alege orașul

Caută după nume